.

Omyly při výrobě picon.

   Občas se bavím jen tak, vznikne něco co nikdy nikdo neuvidí. Více méně jde o to, otestovat nějaký postup, nebo něco co běžně při výrobě picon (zatím) nepoužívám. Ne vše mám zvládnuto, a jsou některé postupy, které si tímto způsobem zkouším. Rozuměj jde o to zvládnout efekt postup či vlastnost tak aby byl použitelný při dávkové vyrobě několika tisíc picon s příkazového řádku. Pomocí mého oblíbeného programu “Convert” jenž je součástí balíčku ImageMagick . A tak se občas stane že při testech různých průhledností, stínů, zrcadel, pozadí všeho druhu, a já nevím čeho všeho ještě. Vznikne pozadí nebo lépe picona. Prostě něco co mi sice ve výsledku pomůže zvládnou něco co jsem do teď neuměl, ale samotný výsledek je vlastně v naprosto drtivé většině k ničemu. Často totiž to co stvořím není nic moc, nehezké pozadí nebo různě přeplácaná barevnost. Možná právě proto zde chci podělit o některé omyly, jenž vznikly při testech a výrobě picon.
Ono mne napadlo že by to mohlo někoho zajímat, a že se zde podělím o tyto řekněme jim “výtvory”. Protože stále ještě nejsou smazány a to i přesto že obrovské množství různých pokusů je již v nenávratnu ty tam. Tak tedy pojďme si některé představit.

. .

   Při vývoji zrcadlení vzniklo nepřeberné množství odpadu a různě nepovedených picon a to včetně pozadí co je použito dnes v balících mirror glass a nebo srhd. Ale také vznikly některé picony třeba jen v jednom nebo dvou exemplářích. Důvod je že pozadí pro zrcadlení jsem hledal a to musí být nejspíš tmavé, jinak efekt zrcadlení nevynikne, ale i samotny odraz musí být nastaven nějak smyslu plně tak aby nezanikl. Proto je třeba nastavit odraz a jeho úhel sytost a nakolik má být vidět nebo ořezán. Zde je několik málo pokusů, a jak by pravil klasik, přátele ne tudy cesta nevede.

. .

   A máme tady další slepé uličky, podivný okraj který tak moc “něco” až je to celé nepoužitelné. 😉 Nebo něco modrého, a podivného osobně mi to připomíná vodu na WC když spláchnu. Žlutá piconka vznikla v mnoha barevných variantách od červené přes modrou až po žlutý výsledek, problém je že téměř vždy když se podíváte na takovou piconku v nějakém skinu tak ona ta barevnost není ku prospěchu, ono to prostě nevypadá dobře v TV.

. .

   Po velkém úspěchu picon Pool RainBow, mi donesl kolega Timeshock další pozadí s pracovním názvem “blue thrashing”, to už mne ale neoslovilo a zůstalo tak jen u návrhu. Další pozadí nazváno Wood, je to jen obrázek reliéfu dřeva, také zůstalo pouze u návrhu. A třetí je varianta ke žluté piconce, ale zde je barva šedá a odstín světle modré.

. .

   Při vývoji čistě bílého jednobarevného loga (mimochodem měl jsem v plánu vytvořit i picony ve žlutém odstínu, ale k tomu nikdy nedošlo), kdy jsem nejprve chtěl udělat konvertor s barevného obrázku na čistě bílé logo. Myslel jsem si že zvládnu tento konvertor tak abych pak byl schopen vytvořit bílé logo automaticky. Ale tu jsem vlastně narazil. Existuje sice spolehlivý konvertor monochromatického obrázku který jej vyrobí s jakéhokoliv barevného obrázku, ten však vytvoří obrázek s čistě bílých mrňavých teček tedy jedné jediné barvy, něco podobného jako jsou černo bíle fotografie v novinách, jen ty jsou s černých teček. Avšak při použití bílého obrázku s teček a při vyrobě picony narážím na problém, buď se díky mnohým malým tečkám vytvoří o5 vlastně šedý odstín. To díky průměrovávaní při zmenšení původního obrázku, a nebo pokud je zmenšení použito bez onoho průměrování vznikne kropenatá piconka. První obrázek je ono průměrování, druhá je něco mezi a poslední je průměrování je vypnuto tedy kropenatá piconka. Zde jsem nakonec kapituloval a započal jsem vyrábět každé jedno logo ve verzi čistě bílé, není třeba žádná konverze ani nic, vytvoří se ostré krásné bílé logo tak jako to znáte nyní s picon monochromatických a nebo white transparent.

. .

   Najdi pět rozdílů, někdy při vývoji pozadí je hotovo tak říkajíc hned a jindy je zase vyrobeno nesčetně mnoho testů, jednoho loga ale někdy třeba celé sady picon a stejně se ještě něco změní. To se přesně stalo u pozadí nazvaného Freeze Frame, kdy během postupného chtělo by se mi říci pomalého vývoje došlo snad k několika desítkám změn.

. .

   Tyhle ty piconky nazvané Blue Line, kdy jsem si zde otestoval jak vypadá a jak se dělá stínování (šedý stín) okraje loga, to vlastně dotáhly nejdál. Byla připravena jejich výroba, problém je nebo spíš byl že se sice po zdávaly mě samotnému, ale jinak na tyto výtvory nebyl jeden jediný kladný ohlas, sice zklamání, ale co už dnes, proto zařazeno do omylů. Mimochodem všimněte si že on ten stín kolem loga který někteří tvůrci běžně používají při výrobě vlastních picon, není vůbec dobře viditelný ve skinu při zobrazeni picony v TV, takže je zbytečný, ale ono to velmi dobře vypadá když picony umístíte na internet do nějaké diskuse, tak to jo tam vypadá moc hezky. 🙂

. .

   Ono vlastně těch pozadí které jsem zkoušel bylo mraky, ale jen opravdu pár vybraných se povedlo dotáhnout až do vítězného konce a dnes jsou použity v balících picon. Drtivá většina vlastně vznikla jen v několika exemplářích a i to je někdy docela dost. Protože když už se něco nelíbí mě, což je první podmínka toho, aby vznikla picona s novým pozadím, tak si opravdu nezaslouží aby vzniklo větší množství nebo dokonce celý balík. 🙁

. .

   Zatím poslední omyl, tohle vzniklo poměrně nedávno když pršelo, a ač jsem jej ukázal jednomu jedinému človíčkovi a tak dál už nikomu. Prostě barevně přeplácané a navíc to má evokovat TV ale picon TV a ještě v TV, no nevím nevím.

   Piconky jsou na internetu v mnoha různých provedeních, zde však najdete jen docela malou část a to pouze balíky které vytvářím já sám, pozadí však nejsou vždy mé. Buď jsou to pozadí volně dostupná, samotnými autory uvolněna k dalšímu užití, a nebo jsem je přímo dostal a mám povolení k jejich užití. V neposlední řadě jsou zde picony s pozadím které jsem vytvořil i já. A co víc nebráním se ani nějaké další blíže nespecifikované spolupráci s prakticky kýmkoliv.

.